Fintrent erbjuder trappstädning i StockholmUppsala och Västerås. Miljövänlig och kvalitetssäkrad trappstädning i Stockholm på era villkor. En professionell städning av entréer och trappor är viktigt. Både för det första intrycket men även för att motverka slitage och för att trapporna ska att hålla sig i gott skick ännu längre. trappstädning i Stockholm innebär att entréer och trapphus ska vara rena, trivsamma och trygga. Det är oftast trapphuset som är någons första intryck och därför ska det gärna ge en känsla av välkomnande. Vi på Fintrent har lång erfarenhet av alla typer av trappstädning och vi vet hur man ska städa ett trapphus för att alla ytor ska hållas i gott skick ännu längre.

Ange vad behöver du hjälp med och fyll i formuläret och boka online för en gratis offert förfrågan

Vad är ingå i trappstädning i Stockholm ?

Vid trappstädning i Stockholm genomför vi en grundlig städning av era entréer, trappor och övriga gemensamma ytor. Vi utgår ifrån en standardiserad checklista som vi kan anpassa efter era behov. Här nedan ser du vad som brukar ingå:

Trapphus

trappstädning i Stockholm
  • Sopa och våt torka golv
  • AV fläcka entré glas, entrédörr, namntavlor och anslagstavlor
  • Torka ledstänger, fönsterbrädor och trappräcken
  • Skrapgaller innanför entré rengörs
  • Dammtorka brandsläckare, brf-box, el armaturer och luckor till sopnedkast

Tvättstuga

trappstädning i Stockholm
  • Sopa och våt torka golv, rensa luddlådan
  • Dammtorka vågräta fria ytor
  • Tömma sopor
  • AV fläcka dörrhandtag

Hiss

trappstädning i Stockholm
  • Sopa och våt torka golv
  • Fukttorka ledstång och manöverpanel, rengör hiss spåren
  • Putsa speglar och glas

Nöjdhetsgaranti!

Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av Fintrent och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % Nöjd kund garanti.

Hur ofta ska trapphuset städas?

Trapphuset är det första man kommer in till efter att ha varit ute och därför samlas det ofta grus, pollen, damm och massa annat smuts där. Detta kan påverka luften och inomhusmiljön negativt och kan på lång sikt påverka boendes hälsa. Därför är det extra viktigt att städa trapphuset rätt och tillräckligt ofta. Ett rent trapphus ökar trivseln hos både boende, besökare och de som har kontor i fastigheten.

För att bestämma hur ofta trappstädningen skall utföras behöver vi bakgrundsinformation. Många faktorer påverkar detta så som antalet personer som använder trappan, om utomstående har tillgång till trapphuset och hur miljön ser ut utanför etc. Men generellt rekommenderar vi att trappstädningen ska ske en gång i veckan. Under vinterhalvåret är det brukligt att göra det oftare eftersom det följer med slask och grus in i trapphuset. Men med rätt skötsel och kontinuerlig städning kan trapphuset hållas i gott skick längre och motverka slitage på ytor. Ett rent trapphus som ofta underhålls kan även minska risken för skadegörelse.

trappstädning i Stockholm

Kvalitetskontroll av trappstädning i Stockholm

Kvalitetskontroll av trappstädning i Stockholm genomförs i två steg, som egenkontroll och i form av kvalitetskontroll. Efter varje städning genomför trappstädaren en kvalitetskontroll i form av egenkontroll i syfte att säkerställa att allt ser bra ut och är genomfört enligt avtal. Utöver detta så genomförs kvalitetskontroll av vår arbetsledning enligt ett förutbestämt intervall, som kund får du gärna vara med på dessa. Kvalitetskontrollen dokumenteras och kontaktpersonen får en kopia på genomförd kvalitetskontroll. Kvalitetskontrollen säkerställer ytterst att vi följer avtalet och där fångar vi även upp eventuella behov av extra åtgärder.

städ och bygg

SS 62 78 01 är en nordisk standard tidigare kallad INSTA800, som används för att i förväg beskriva och i efterhand utvärdera städkvaliteten i en given lokal – oberoende av vilka städsystem, frekvenser eller metoder som används. Utvärderingen ska ske omedelbart efter utförd städning (städfirma Stockholm).

Standarden kan användas i alla typer av byggnader och lokaler. Städkvaliteten beskrivs av sex olika kvalitetsnivåer. Kvalitetsnivåerna bestäms av det tillåtna antalet föroreningar.

Kvalitetsnivåerna relateras till lokalstorlekar och inte till typen av lokaler. Oavsett om det är en produktionslokal eller en lokal i ett kontorshus, ett sjukhus, en järnvägsvagn eller en färja, är det storleken av lokalen som bestämmer det tillåtna antalet föroreningar för en viss kvalitetsnivå.

Standarden gäller enbart för daglig städning. Standarden omfattar inte kontroll av städrelaterade serviceuppgifter som till exempel påfyllning av toalettartiklar, blomskötsel, service och påfyllning av kaffeautomater eller returpappershantering. Sådana uppgifter regleras i städavtalet.

Nivå noll är den lägsta kvalitetsnivån, medan nivå fem beskriver städresultatet på den högsta nivån. Det ger kunden möjlighet att välja den kvalitetsnivå som passar till respektive lokal. För varje lokal ska kunden definiera vilken kvalitetsnivå som krävs för fyra objektgrupper: inventarier, väggar, golv och tak.

Nedan ges några exempel på vad som kan finnas i varje objektgrupp.

  • Inventarier – bord stolar, tavlor, skåp, toalettstolar, handfat, lösa speglar
  • Väggar – väggytor, dörrar, eluttag, paneler
  • Golv – golv, golvgavlar, trösklar, trappor
  • Tak – takytor, rör, takarmaturer

Vad kostar trappstädning i Stockholm?

Kostnaden för trappstädning i Stockholm beror helt på vad för typ av fastighet ni har. Hur stor den är, hur många våningar, om den har källare och hur många gemensamma utrymmen det finns. För att ni lättast ska få ett pris på just eran fastighet kan ni fylla formuläret nedan så återkommer vi så fort som möjligt. Har ni andra frågor så tveka inte på att kontakta oss, vi svarar gärna på era frågor och funderingar.

Vanliga frågor om trappstädning i Stockholm

Sopning och våttorkning av golv, avfläkning av entréglas, entrédörrar, namntavlor och anslagstavlor. Skrapgaller innanför entrédörren rengörs. Torkning av ledstänger, fönsterbrädor och trappräcken sker en gång i månaden. Samma sak gäller även dammtorkning av brandsläckare, armaturer och eventuella luckor till sopnedkast. I tvättstugan städar vi golv, rensar i ludd lådan och dammtorkar vågräta ytor. Vi tömmer även sopor vid behov. Har fastigheten en hiss rengör vi golv, glas, knappsats och hiss spåren. Vi är flexibla och kan anpassa städbeskrivningen efter kundens önskemål.

Absolut, vi erbjuder både fönsterputsning och storstädning som extratjänster till våra kunder. Fönsterputsning är populärt i samband med att gatusopning har skett. Vi inte fönsterputsning och storstädning för privatpersoner eller av kontor utan vi inriktar oss på bostadsrättsföreningar, hyreshus och andra fastighetsägare. Vi rekommenderar våra kunder en storstädning och en fönsterputsning per år i det fall föreningens boende själva gör en omfattande städning i samband med tex städdagar.

Du kommer löpande att få fakturor från Fintrent med alla uppgifter om betalning, dvs. Bankgironummer, sista betalningsdag etc. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.

För avbokning, kontakta oss minst 24 timmar i förväg för att undvika att debiteras.

RUT-avdrag på hushållsnära tjänster i praktiken

Alla priser är efter skattereduktion (RUT-avdrag) och med moms inräknat. Här kan du läsa lite mer om hur RUT-avdraget fungerar.

RUT är en förkortning av Rengöring, Underhåll och Tvätt. Det man till vardags kallar ”RUT-avdraget” ges enbart för arbetskostnad på utfört hushållsarbete. Alltså inte för inköp av städmaterial.

På Fintrent använder vi oss av den så kallade fakturamodellen och så här funkar den rent praktiskt i tre steg:

  1. När du köpt städning

Om du under månaden köpt 10 timmars städning kostar det 350×10=3 500 kronor. Då detta är en hushållsnära tjänst som faller under RUT-avdraget behöver du bara betala hälften.

  1. Vi skickar fakturan

När vi skickar ut fakturan på hushållsarbetet får du den på halva beloppet, det vill säga 1 750 kronor, och det är allt du behöver betala.

  1. Skatteverket betalar resten

Resterande belopp är det upp till oss att ansöka om från Skatteverket.

Varje år får du nyttja RUT-avdraget på upp till 50 000 kronor, är ni två i hushållet blir maxavdraget 100 000. Avdraget kan dock aldrig vara större än det belopp som ni ska betala i slutlig skatt. Ska du göra ett avdrag på 50 000 måste du också ha betalt 50 000 i skatt samma år.

Vill du läsa mer om RUT-avdraget så surfa in till Skatteverket.se – här finns mer information.

Ni är välkomna att ringa till vårt telefonnummer 076 9000 930 och få en gratis offert. Ni kan också maila till [email protected] och få en gratis offert inom 24 timmar.

Skicka ett e-mejl till [email protected] och gör det så tidigt som möjligt.

Din tillfredsställelse är 100% garanterad hos Fintrent. Om du inte är nöjd med något ställe som vi har städat, ring bara inom 24 timmar och vi kommer tillbaka och gör om det gratis. Detta gör det riskfritt att anlita Fintrent. Våra städare granskas noggrant genom vår strikta rekryteringsprocess.

Vi har också ansvarsförsäkring. Ansvarsförsäkring är en försäkring som täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet enligt allmänna skadeståndsrättsliga regler och enligt flertal företagsförsäkringar också innebär ersättningsskyldighet enligt olika standardavtal.

Tala om för oss om du har saker du är extra rädd om, t ex tavlor, en lampa som inte tål rengöringsmedel etc.

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF´s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Vi förstår hur viktigt det är att arbeta säkert och hjälpa dina arbetstagares hälsa och välbefinnande under COVID-19-pandemin. Du måste därför anlita städare från ett företag som har tänkt på allt. Våra tjänster, som inkluderar kontorsstädning Uppsala, kontorsstädning Stockholm, och hemstädning och storstädning av olika slag, är helhetslösningar där vi också kan inkludera desinficering av ditt hem eller dina lokaler. Vi följer alla rekommendationer och gör allt som möjligt går för att hindra spridningen av COVID-19.